Friday, January 7, 2022

Uppsats om modefotografering

Uppsats om modefotografering



Genom henne är läsaren i en position att lära sig frihetens utveckling och tillväxt modefotograferingsuppsats kvinnor i USA har genomgått i sin strävan att uppnå modernitet. Det betyder i princip att om du bär den här parfymen kommer du att se ut och känna så här. Dessa element får de mörkare att verka mjukare vilket jag tror gör bilden mer tilltalande och håller fokus på skönhetsaspekterna. David Bailey. Fastän, modefotograferingsuppsats, varje kvinna vill vara vacker, fotografen ville utmana skönhetens utseende.





Tomterna och egenskaperna hos tyger i den viktorianska eran



Parfym håller kraften som modefotograferingsuppsats är vad de bär, modefotograferingsuppsats. Jag valde en tidningsannons om en produkt jag använder, parfym Jimmy Choo. Men kvinnor mitt på pappret I viss mån har vi ett ansvar att projicera rätt bild till viss del. Men kommer det att sälja en tidning? Den gamla frågan är om samhället modefotograferingsuppsats media eller om media formar samhället. När det gäller reklam verkar det som om företagen formar hur kvinnor ser på sig själva och sätter normerna för skönhet. Dessa standarder kan få kvinnor att vidta drastiska åtgärder för att känna sig accepterade i en kultur som kretsar kring fysisk skönhet och riskerar att skada sin fysiska och mentala hälsa i processen. Syftet med reklam är inte att sälja sex, utan att locka konsumenten, modefotograferingsuppsats.


Deras talang är förmågan att förvandla till synes neutrala objekt för att skapa en önskvärd produkt. Kvinnor vill vara önskvärda och vissa skulle göra nästan vad som helst för att få utseendet på vad världen ser som sexigt. Tidskrifter riktar sig till en viss målgrupp, vilket ger annonsörer ett sätt att rikta sig till en specifik målgrupp. Alla människor har inte råd med dessa dyra produkter. Men på grund av skönhetsreklammeddelanden, vissa kvinnor, särskilt tonårsflickor. De kommer att hitta andra sätt att tjäna pengar på att köpa kosmetika. Som sexhandel. Dessa "behov" är bara från skönhetsannonserna för att tjäna kapitalister i industrier. Dessutom är en majoritet av skönhetskampanjerna, trots sina goda avsikter, felaktiga och förstärker stereotyper.


I dagens samhälle finns det en större spänning och intresse för skildringen av oretuscherade, verkliga bilder, modefotograferingsuppsats. Denna uppfattning används av många företag som ett marknadsföringsverktyg för att öka försäljningen, snarare än för kvinnors verkliga fördelar och för att sprida medvetenhet. Många kvinnor går genom livet och försöker göra sig till något de inte är genom dyra operationer, dyra kläder och smink, dyra frisyrer, etc. Det här är en bild på en mycket attraktiv, tunn, vacker tjej som poserar för Tommy Girl-parfymen. Jag tror att det finns ett problem med hur detta företag annonserar denna produkt.


Det betyder i princip att om du bär den här parfymen kommer du att se ut och känna så här. Magazine Analysis of Elle Titeln Elle har förslag på femininitet, ordet flyter och tungan rullar. Det är också estetiskt tilltalande för ögat som en anomali. Priset är ganska dyrt och visar en läsare som har tillräckligt modefotograferingsuppsats att ha allt hon vill ha. Så folk tittar på kändisar och modedesigners och tror att för att bli accepterade måste de se ut som dem, modefotograferingsuppsats. Nu känner också män ett behov av att se bra ut på grund av media. På TV, istället för att ha informationsreklam, att ha bra hår och att täcka sig med smink är vad skönhet ska uppfattas som. Varje gång någon bläddrar i en tidning, ser en bild på en modell och vill se ut som dem, modefotograferingsuppsats, de bidrar till en idé som de förmodas äcklas av, modefotograferingsuppsats.


Om kvinnor tror att produkten fungerar snabbt, kan spara pengar och viktigast av allt, göra dem naturligt vackra, är det mer sannolikt att de köper produkten. Under hela denna annons använder Lancôme Paris en mängd olika tekniker att tilltala modefotograferingsuppsats lider av hudfel och mörka fläckar. De använder metoder som upprepning, symbolik och diktion för att tilltala sinnena och skapa betoning. Förutom bilder och annons som trycks i tidningar. Andra skyldiga som främjar idealisk skönhet inkluderar Hollywood-filmer, tv-serier samt några musikvideor. Alla dessa material förmedlar begreppet idealisk skönhet till den yngre generationen. Hemsida Mode som modefotografi.


Mode som modefotografi bättre uppsatser. Öppna dokument. Uppsatsprov Kontrollera skrivkvalitet, modefotograferingsuppsats. Mode är ett ämne i utveckling. Modefotografi, som mode självt har förändrats också. Modefotografi har förändrats mycket till vad det var och vad det är nu. Och ja det skulle ha förändrats eftersom mycket har förändrats genom åren av mode, modefotograferingsuppsats. Modefotografi har förändrats i hur vi ser ut modefotograferingsuppsats det vet, det har förändrat könsfrågor, sexualitet, etnicitet modefotograferingsuppsats hur kroppen har framställts.


Så när man tittar modefotograferingsuppsats en modebild som du har mycket att tänka på om du till fullo vill förstå begreppet dess betydelse. Men den har en dold agenda, ett dolt ord, en mening som det försöker kommunicera till tittarna. Orden i bilden, modefotograferingsuppsats, bilden är orden, ord är gömda i bilden eller bilden är ordet är många sätt att förklara hur modebild ses och förstås i dagens modefotografi. Ett modefotografi är inte bara där för dig att titta på och gilla eller ogilla och föra det genom ditt minne.


Bilden gör att du vill köpa det som annonseras för dig. Och Fotografen leker med det konceptet och skapar den önskan, att du kan bli den personen du ser på fotografiet. Och lev den livsstilen. De filmiska teknikerna möjliggjorde hur människor levde och r blev mer kreativ person i modefotograferingen, efter designern. Helhetsfotografiet skulle sälja ditt plagg på bästa sätt som fotografen kunde uppnå. Det handlade inte bara om att vara en vacker modell på fotografiet, det måste finnas andra sätt att göra fotografiet tilltalande än det enkla lacka sättet att vara vacker, modefotograferingsuppsats. Även om varje kvinna vill vara vacker, ville fotografen utmana skönhetens utseende.


Och utmana också hur vi såg på människor som inte var vackra, men som hade en unik egenskap för dem, modefotograferingsuppsats. Modefotografen hade mycket makt inom mode; de kunde få en normal gatumänniska att bli nyckelikonen för begär och avund. Uppsats om modefotografering Tillgång. Tillfredsställande uppsatser. Parfym Annons Ord 2 sidor. Parfymreklam. Läs mer. Kraftfulla uppsatser. Reklam: Sex säljer ord 4 sidor 19 citerade verk. Reklam: Sex Sells. Bra uppsatser. Uppsats om skönhetsreklam ord 4 sidor. Uppsats om skönhetsreklam. Bättre uppsatser. Skönhet och skönhet: The Rising Impact Of The Beauty Industry Words modefotograferingsuppsats Sidor. Skönhet och skönhet: Skönhetsindustrins ökande inverkan. Skönhetsmyten Ord 1 Sidor.


Skönhetsmyten. Tidskriftsanalys av Elle Words 4 sidor, modefotograferingsuppsats. Tidningsanalys av Elle. Samhället är problemet: skönheten Uppsats om modefotografering Ord 2 sidor. Samhället är problemet: Skönhetsstandarden. Lancôme Annonsanalys Ord 2 sidor. Lancôme annonsanalys. Skönhetsideal av media orsaka negativ effekt Ord 2 Sidor. skönhetsideal av media orsaka negativ effekt. Relaterade ämnen.





uppsats om mat inkl



Tillsammans med kulturer, sociala frågor och behovet av en hög nivå av konceptualism inom bilder, har fotografer vänt sig till andra områden av design och kultur för att skapa unika och originella mönster. Den här uppsatsen kommer att titta på fyra stora områden som inte bara direkt har påverkat modefotografivärlden och format den till vad den är idag, utan vad som formar och driver fotografiet framåt. Under och efter andra världskriget fungerade damtidningen som råd, modemanual, äktenskapsrådgivare, katalog och mer. Denna samling av tidskrifter och tidskrifter ger en resurs för att förstå hur populärpressen förstod och försökte påverka kvinnors beteende, mål och värderingar under efterkrigstiden.


Historien visar att kvinnor bara har kategoriserats som hushållerskor och vårdare, ett faktum som fortsätter att plåga de kvinnor som strävar efter politiska och affärsmässiga karriärer idag. De iögonfallande bilderna från andra världskrigets kvinnotidningar avslöjar den kulturella benägenheten att fokusera på kvinnors inneboende plikter i familjen och hemmet, med betoning på mode och skönhet, även under en tid av brist, ransonering och. Genom att erbjuda låga priser och ge människor tillgång till mer exklusiva varor hjälpte varuhuset till att sudda ut klassgränserna som tidigare delade samhället.


Kvinnors status förändrades också vid denna tid, delvis på grund av uppkomsten av varuhuset. Varuhuset gav kvinnor en plats som var socialt acceptabel att besöka och det var en betydande arbetsgivare till en växande kvinnlig arbetsstyrka. Det fanns också de förändringar inom teknik som växte fram när moderniteten tog fart. Varuhuset var en symbol för denna modernitet och visade upp allt som var nytt i världen. Gasu Clothing är i en klass för sig. Vi strävar efter att få våra kunder att känna sig och se vackra ut oavsett storlek eller form.


Det är här vi slår våra konkurrenter. Dessa människor försöker överdrivet imitera eller följa den senaste stilen och modemodellerna, och dessa omåttliga beteenden orsakar problem bland modemänniskor. Dessa negativa effekter kan få människor att få ätstörningar, ignorera obehag i modestil och ignorera människor som bryr sig mindre eller inte mycket om sin modestil. När människor vill följa det senaste modet och tillgodogöra sig stilen, tror de att de borde vara som modemodeller på banan. Dessa modemodeller är långa och väldigt smala, och att vara sådan är deras jobb. Jag har praktisk kunskap om de varor som säljs och kan erbjuda personlig upplevelse om varför de ska köpa från butiken.


Urban Outfitters är en plats dit tonåringar går. I början av 1900-talet var Paris det ledande centret för modedesign och franska designers värmde upp den kreativa potentialen för modefotografi. By, Jules, Louis och Henry Seeberger, som hade börjat sin verksamhet som vykortsfotografer, började publicera porträtt av aristokratiska och fashionabla kvinnor i framstående franska tidskrifter. Ungefär samtidigt utmanade Lucien Vogel, som hade grundat två nya modeinriktade publikationer, La Gazette du Bon Ton och Les Jardin des Mode , konstfotografen Edward Steichen att ta med sin kreativitet till modefotografering.


Steichen tog sig an utmaningen och tog tretton bilder med Paul Poirets modedesign för tidningen Art et Decoration. Som fotohistorikern Jesse Alexander noterade, anses Steichens ingripande "nu vara den första moderna fotograferingen någonsin. Det vill säga fotografera plaggen på ett sådant sätt att de förmedlar en känsla av deras fysiska kvalitet såväl som deras formella utseende, i motsats till att bara illustrera föremålet. Modemagasinets historia går före 1900-talet. En potentiell prototyp för modeillustrationer började redan på 1600-talet, när Jean Donneau de Vise i , grundade Le Mercure galante. Publikationer som The Lady's Magazine , som publicerades i Storbritannien mellan och , inkluderade också modeillustrationer.


I Frankrike hade 1800-talspublikationer som Le Costume Francais och Journal des Dames et des Mondes även modeillustrationer, men dessa förlitade sig på handfärgade gravyrer för sin effekt. Med sin debut i , blev Harper's Bazaar den första amerikanska modetidningen, och Vogue följde strax efter i. Deras uppkomst sammanföll med tekniska framsteg som gjorde det möjligt att reproducera fotografier, och genom nya trycktekniker tillät text och fotografi att dyka upp på samma sida. Denna utveckling ökade modetidningarnas popularitet och förändrade radikalt formatet för de ledande damtidningarna.


I början av 1900-talet, och med början av modern fotografi, framstod Vogue som den ledande modepublikationen med Harper's Bazaar positionerad som dess ledande rival. Det var framför allt inspirerat ledarskap som informerade om framväxten av det moderna modemagasinet. I Condé Nast köpte Vogue och Vanity Fair och riktade tidningarna mot en större tonvikt på dammode och fotografi. Han introducerade inspirerade innovationer som tvåsidigt uppslag och senare färgfotografi. Nast utsåg också Baron Adolph de Meyer, en fotograf känd för sina kändisfotografier, till Vogues första huvudfotograf. De Meyer skildrar glamorösa kvinnor i kompositioner som betonade stämning och atmosfär och satte den estetiska standarden för tidningen.


Det var dock utnämningen av Steichen till husfotograf för Vogue och Vanity Fair, en post han innehade under de kommande femton åren, som definierade båda tidningarnas visuella stil. Genom att använda Straight Photographys skarpa fokus skapade han en outplånlig bild av vad det var att vara en chic, modern kvinna. Harper's Bazaar blev ett distinkt och banbrytande modeinflytande på s. Vogues moderedaktör Carmel Snow lämnade Vogue för Harper's i En enorm personlighet - det ryktades att hon nästan aldrig skulle äta eller sova och fungerade på en daglig "tre-martini-lunch"-vana - Snow tog sig an uppgiften att återuppfinna tidningen. Hon såg det som en referens "för välklädda kvinnor med välklädda sinnen" och skapade en distinkt amerikansk look. I anlitade hon den ungerske fotojournalisten Martin Munkacsi för att spela in badkläderna "Palm Beach".


Munkacsi fotograferade Lucile Brokaw springande längs Piping Rock-stranden på Long Island och, som Harpers kritiker Stephen Mooallem noterade, actionbilden som resulterade "skulle visa sig vara avgörande för Bazaar [och snart] Bazaar var fylld med bilder av kvinnor i rörelse och i världen. Snow tog över som chefredaktör i , och anställde ett dynamiskt team som gjorde tidningen till en global kraft. Känd som modell och social trendsättare, Diana Vreeland, blev modechef och Alexey Brodovitch blev tidningens art director.


En rysk emigrant, Brodovitch hade arbetat som grafisk designer och teaterdesigner för Sergei Diaghilevs Ballet Russes, och hans djärva dynamiska design speglade en modernistisk estetik. Louise Dahl-Wolfe blev huvudfotograf; hennes färgomslagsbilder av modeller i soldränkta utomhusmiljöer speglade den självständiga och aktiva moderna kvinnan. Som modekritikern Charlotte Cowles skrev, Dahl-Wolfe "och hennes örnögda, ryskfödda konstregissör [Brodovitch] längtade båda efter att förvisa de tråkiga svart-vita samhällsporträtten som fortfarande dominerade modefotografiets spirande värld. Istället ville de att bilderna skulle matcha deras vision för den moderna, befriade kvinnan - en som arbetade, reste, dansade, drack champagne och levde med sådan vitalitet att hon hoppade av sidan.


Efter attityden "gör och laga" som fick fäste under andra världskriget, försöker designers medvetet att omfamna kvinnlighet och glamour och återuppliva Frankrikes modeindustri. Döpt till "New Look" av Harpers chef Carmel Snow, nådde den feminina "rebranding" sin spets ett decennium senare med Hollywood-musikalen Funny Face Filmen spelade Audrey Hepburn som en bokaktig modern kvinna som hon föredrar att klä sig i svarta byxor och tröja som reser till jazzklubbarna i Montmartre på jakt efter filosofiska samtal med existentialismens fader, Jean-Paul Sartre.


Hon träffar inte Sartre utan blir involverad med en modefotograf, spelad av Fred Astaire. Han "återfeminiserar" långsamt Hepburn hon av det "roliga ansiktet"! som han fotograferar i en serie modefotograferingar i skuggan av Paris mest kända landmärken. Astaires karaktär var modellerad efter Richard Avedon som också arbetade som rådgivare och fotograf på filmen och fotograferade Hepburn för filmens ikoniska affisch medan moderedaktören, spelad av en flamboyant Kay Thompson, uttryckligen modellerades av Diana Vreeland. Givenchys design spelade också en ledande roll i filmens "New Look" ledande kritiker Pamela Hutchinson för att beskriva Funny Face som "ingenting om inte en modevisning.


Det var Dior snarare än Givenchy som blev det ledande modehuset och bidrog mest till återupplivandet av Paris som världscentrum för mode. Dior-looken blev så ikonisk att den har fortsatt att påverka senare designers inklusive Miuccia Prada, Vivienne Westwood, Thom Browne och Alexander McQueen. Ändå kritiserades "New Look" vid den tiden av några kvinnor som fann den korsetterade looken och dess betoning på manliga definitioner av femininitet som repressiva. Coco Chanel var bland dessa kritiker: "Bara en man som aldrig var intim med en kvinna kunde designa något så obekvämt" klagade hon. Efterkrigstiden såg också framväxten av ledande kvinnliga modefotografer, framför allt Lillian Bassman. Bassman började sin karriär som assistent till Alexey Brodovitch och blev art director för Harper's där hon var en viktig mentor för Richard Avedon, Robert Frank och Paul Himmel.


När hon vänder sig till modefotografering i , experimenterade hon i mörkrummet, använde bleknings- och bränntekniker och tryckte genom ovanliga material för att skapa fotografier som var, som konsthistorikern Lisa Hostetler noterade, "minnesvärda för sin känslomässiga atmosfär, impressionistiska stämning och subtilitet av intimitet. gester. I , efter att ha anlänt till Paris för att fotografera Diors "New Look", tog Richard Avedons fotografi en dramatisk vändning mot ett fotojournalistiskt tillvägagångssätt, då han hädanefter fotograferade modeller på stadsgator och mot bakgrund av skyline. Som konstkritikern Colin McDowell beskrev det, bröt Avedon sig loss från det decennier gamla traditionella sättet att fotografera mode [Vad [han] gjorde var att introducera rörelse till några av de mest formella kläderna i världen och ge dem en anda som gjorde dem spännande för unga kvinnor - en första i formell couture [ Och han gjorde det genom att amerikanisera dess presentation.


Det fotojournalistiska tillvägagångssättet, som betonade dynamik och spontanitet framför studioporträtt, främjades entusiastiskt av Alexander Liberman, art director på Vogue, och Alexey Brodovitch på Harper's. Fotojournalistik dominerade modefotografi på s och efterliknades till och med i Funny Face under Avedons råd. Martin Munkacsi, den ungerske fotojournalisten som blev modefotograf för Harper's i s, påverkade Avedons innovativa strategi. I sin uppsats "Think While You Shoot" hade Munkacsi skrivit, "Posera aldrig dina motiv. Låt dem röra sig naturligt. Alla fantastiska fotografier idag är snapshots. I s mode blev det mindre formellt, eftersom ungdomskulturen krävde en "hipt" och "trendig" look.


Sextiotalets mode använde nya material, djärva färger och stilar som betonade kroppens befrielse. I London var tre ikonoklastiska modefotografer från arbetarklassbakgrund: David Bailey, Terence Donovan och Brian Duffy - kallad "Black Trinity" av fotografen Norman Parkinson - banbrytande för "Swinging London"-looken. De tre männen blev de första modefotograferna för kändisar. Speciellt fick "Swinging London"-utseendet internationell betydelse när Baileys fotografiska inslag 'New York: Young Idea goes West', med den då okända modellen Jean Shrimpton i huvudrollen, dök upp i Vogue i Shrimpton blev faktiskt den första "supermodellen", följde strax därefter av Twiggy, Veruschka och Penelope Tree.


Under 2000 inkluderade nya modetrender androgyna stilar, unisex-minimalistisk design och hippymode, allt som speglar den alternativa eller motkultur-ungdomsrörelsen som var i uppgång. De brittiska tidningarna Queen, som betonade kändisarna och modet i "Swinging London", och Nova, som kombinerar innovativt mode med sociala frågor för den "befriade kvinnan", blev trendsättande publikationer. Denna stora förändring inkluderade framväxten av ikoner i både musik och film som Marilyn Monroe, James Dean, The Beatles och The Rolling Stones. inflytelserika fotografer. En av dessa fotografer är David Bailey.


Född i England blev han inspirerad av Henri Cartier Bressons fotoverk4. I fick han ett jobb som assisterande John French, fotograf för Daily Mirror. Detta ledde honom till ett mycket framgångsrikt decennium inom modefotografibranschen, inklusive arbete för Vogue. Hans inställning till sitt arbete var ganska enkel, där han tog ett fotografi av vad som fanns där och visade hans idéer på ett enkelt men kreativt sätt. De handlade om personerna på bilderna. Hans arbete har och fortsätter att påverka fotografer, med de skarpa, skarpa linjerna och starka formen som visas i hans bilder såväl som de starka mode- och skönhetsstilarna. Det fanns nu ännu mer mark för modefotografi att täcka, på grund av de nya kulturella uppdelningar som visades främst genom mode; till exempel punkare, glamrock och män i allmänhet blir mer intresserade av att uttrycka sig genom mode.


Under denna tid frigjordes modefotografi som en återspegling av en mer öppensinnad publik, där fotografer som Helmut Newton7 tittade på kvinnor på ett mer sexualiserat sätt, tittade på den nakna kroppen mer i modefotografi som var banbrytande och utökade det kreativa väggar av modefotografi. Först med i Rolling Stone magazine med John Lennon omslagsbild, växte hon snabbt i popularitet under denna tid och skapade sina egna stilar, vilket gjorde hennes arbete igenkännligt. Hon skapade en berättelse och väckte sina bilder till liv och utökade motivet bortom den person hon fotograferade. Förutom att arbeta med Rolling Stone arbetade hon med Vogue som hittills har 40 omslag. Något nytt som inträffade under den här eran var idén om reklamkampanjer för modebilder på liknande sätt som redaktionella bilder8.


Detta gjorde det möjligt för fotografi att bli mer kreativ och arbeta närmare modehus snarare än bara tidningar, vilket utökade mediernas räckvidd. En framstående fotograf under detta årtionde var Patrick Demarchelier. Hans arbete skilde sig från andra på grund av det mer eleganta, mer klassiska sättet att fotografera och presentationen av modellen och idéerna han visade. Till en början åkte han till New York från Frankrike för att arbeta med Glamour, men han arbetade fram till Vogue i. Han blev erkänd inte bara för sitt arbete utan också för sin attityd med modeller som kände sig avslappnade och bekväma. Hans arbete var inte bara erkänt i modevärlden, utan av kungligheter. I prinsessan Diana bad honom att ta ett fotografi av henne och prinsarna William och Harry9.


Nu hade inte bara kameror utvecklats till de tidiga digitalkamerorna såväl som avancerade filmkameror, utan deras distribution och redigering hade vid det här laget dramatiskt förändrats. En av de stora framstegen för att påverka fotografi - speciellt mode - var Photoshop. Denna nya kraft och kontroll över bilden som sträckte sig bortom fotograferingen gjorde att modellerna kunde retuscheras och fulländas. Nu, förutom de stora modetidningarna som visar alla typer av mode, som ID och Dazed and Confused, finns det internet. tillgänglig och gratis jämfört med tidningar, att kunna använda internet närhelst genom att använda en telefon. Detta är en positiv utveckling som ger fler människor chansen att se och publicera verk, och det är omedelbart. Medan en tidning måste tryckas och sedan skickas till butiker, när något väl har publicerats kan alla omedelbart titta.


Två aktuella fotografer inom modebranschen är Rankin och Miles Aldridge. Båda dessa artister har sina egna distinkta, djärva och omedelbart igenkännbara stilar. Hans arbete visar roliga, spännande och annorlunda poser och presentation, med den resulterande bilden som får en mer konceptuell känsla snarare än att titta på mode- och skönhetsidéerna utan att införliva personlig kreativitet. Jag har tittat mycket på hans arbete och det har inspirerat mig med mer excentriska, roliga fotograferingsidéer. Något annat som får hans arbete att sticka ut är hans användning av färg och kontrast som är mycket stark, djärv och iögonfallande som hjälper till att dra uppmärksamheten till verket. Dessa två bilder nedan från Rankin är båda väldigt olika i ämnet, men lika i hur de presenteras och visar en länk och konsekvent stil med hans arbete.


Dessa bilder ger inte bara exempel på hans arbete utan visar hur mångfaldig hans förmåga är och hur han sätter sin personliga prägel på bilden som gör den igenkännbar som hans egen. Det första du lägger märke till med detta är drottningen och hur hon visas på ett annat sätt än hur hon allmänt uppfattas som och representeras. I detta ser hon gladare och mer avslappnad ut än på andra fotografier där hon ser mer seriös ut. De mycket ljusa färgerna och minimala skuggan ger en djärv effekt som är typisk för Rankins arbete. Kompositionen i den här bilden är också snäv, och visar inte bara tecken på tredjedelsregel utan även flaggans korscentrum är direkt bakom mitten av drottningens huvud. Den här bilden visar en stark kontrast mellan den vita bakgrunden och ansiktet till det rosa.


Denna användning av ton och färg skapar inte bara kontraster, utan lägger effektivt också tonvikten på ögonen, hejdå med färgen runt dem som drar till sig tittarnas uppmärksamhet. Det finns en perfekt, dockliknande kvalitet på modellen i denna bild, med porslinsskinn och ingen skugga som matchar några av hans andra arbeten, vilket skapar något igenkännligt med hans arbete. Miles Aldridge13 fokuserar på att skapa mycket konceptuella bilder som representerar hans idéer genom en berättelse som miljö. Även om han främst skapar den här typen av bilder är hans portfölj mycket bredare, inklusive porträtt och reklamkampanjer. För majoriteten av hans arbete finns det en konsekvent användning av färg för att betona ämnet. En annan konsekvens i hans arbete är hur hans modeller ser ut, felfria som skyltdockor som bidrar till den dramatiska känslan av verket.


Det som är mest uppenbart och iögonfallande i den här bilden är det avlägsna och sorgliga. Detta tillsammans med köksinställningen och kläderna ger bilden en tråkig hemmafrustil. Färgerna som används i denna bild är typiska för hans arbete, de är mycket mättade och ljusa med minimal skugga vilket skapar en surrealistisk känsla. Den här bilden visar en liknande färganvändning som bilden ovan och håller stilen surrealistisk. Modellen ser ut som om hon tittar på något i chock eller förundran - liknande uttrycket i bilden ovan. Röken i bakgrunden ger bilden en mycket dramatisk, filmisk effekt som bidrar till bildens biokänsla.


En annan sak med den här bilden är hur frusen och stel modellen ser ut, vilket skapar en skyltdocka-effekt som liknar bilden ovan. Jag känner att fotografierna jag har tagit under detta projekt visar en mängd olika idéer som rör ämnet mode och skönhet. Även om det inte finns något allmänt tema som länkar alla mina bilder, är jag nöjd med det jag har gjort eftersom jag inte ville bli fast vid att titta på en gång koncentrerad idé under hela mitt projekt, utan istället utforska den visuella världen av mode och skönhet mer brett och från olika tillvägagångssätt. Även om mitt projekt är ganska varierat, länkar de flesta skott till varandra eller får idéer från tidigare tagningar.


Där mode och skönhet vanligtvis bemöts till nominellt värde, bara att visa kläder, smink etc. Jag bestämde mig för att majoriteten skulle skapa mer av en berättelse och få dem att verka roliga och spännande. För att göra detta fick jag inspiration från hur Rankin och Miles Aldridge presenterar sina idéer samt från andra artister beroende på mina idéer. Eftersom luftborstning spelar en ganska stor roll inom mode- och skönhetsfotografering – särskilt editorials och omslag till exklusiva glansiga tidningar – har jag experimenterat med detta under redigeringen på de flesta fotograferingar som antingen perfekterar huden eller lägger till smink och omformar. Detta har visat mig mycket om hur mycket och hur drastiskt bilder kan ändras mellan fotografering och publicering. Den här bilden till vänster är en av bilderna från mitt projekt.


Jag ville visa idén om naturlig men mörk skönhet och att visa kreativt istället för att bara visa det direkt med modellen i kompositionen. Att lägga till ormarna skapar en grövre, mer vild och vågad känsla. Positionen och förhållandet mellan modellen och ormarna ser bekväma och lätta ut, och på grund av hur ormar fruktas av vissa, framstår detta som orädd, kontrollerad och kraftfull vilket är vad jag ville visa. Även om jag ville framföra det här, ville jag inte att det skulle komma fram på ett hårt, alltför dominerande sätt. Det är därför det finns ganska starka inslag av oskuld. Det mest uppenbara är att hon ser naken ut.

No comments:

Post a Comment