Attrahera, rekrytera och behålla manliga lärare: policyfrågor i debatten om manliga lärare. Bovair, S. Calvert, A. Användningen av datorer i utbildningen låser upp ett nytt kunskapsområde förutom att det tillhandahåller ett sätt som har förmågan att förändra några av de ineffektiva och traditionella utbildningsteknikerna Asan, grundskolans uppsatsämnen Nybörjarlärare beskriver ofta sitt första år i klassrummet som ett år för överlevnad.
Senaste nytt
Inte ens våra yngsta elever är immuna från trycket från uppsatsskrivande. Även om det är god praxis för deras senare utbildningsår och för att lära dem hur man argumenterar för vad de tror på, kan det vara extremt svårt att få dem att välja ett ämne. Nyckeln till att göra detta till en givande och icke-bestraffande upplevelse för ditt barn är att hjälpa dem att göra det roligt. Roligt är definitivt relativt, men här är tjugo av de bästa övertygande essäämnena som kan användas i grundskolan:. De 20 bästa ämnena för övertygande uppsatser för grundskolan Även våra yngsta elever är inte immuna från trycket från uppsatsskrivande. Roligt är definitivt relativt, men här är tjugo av de bästa övertygande uppsatsämnena som kan användas i grundskolan: Bör elever tillåtas att ha sina mobiltelefoner med sig under lektionen?
Cafeterian börjar servera glass som efterrätt men det kommer bara att bjudas på smak. Skriv ett brev till rektorn och förklara vad ditt val skulle vara och varför de skulle välja det. Du vill att en kompis ska tillbringa natten på en skolkväll. Skapa ett argument som kommer att få dina föräldrar att låta övernattningen ske. Ditt sommarlov grundskolans uppsatsämnen kommer upp och du åker iväg med din familj. Du får endast ta med en av följande: målarböcker, grundskolans uppsatsämnen, böcker, eller actionfigurer eller dockor. Förklara hur och varför du skulle välja, grundskolans uppsatsämnen. Ska din familj flytta till en stor stad eller till landet? Vilken regel har ditt hushåll som du inte håller med om?
Övertala dina föräldrar att ompröva sin ståndpunkt. Din familj vann på lotteriet. Vad ska pengarna användas till? Din klass begraver en tidskapsel. Vilket föremål ska inte utelämnas? Varför ska man få ha ett eget husdjur? Grönsaker bör odlas av alla grundskolans uppsatsämnen Hem, grundskolans uppsatsämnen. Det är dags för mig att stanna hemma själv. Vilken studieresa är mest intressant? Ska vi ha läxor varje kväll? Varför krig är dåligt Ska det vara förbud mot skräpmat i skolan, även om det skickas med din lunch hemifrån? Vi måste spara el. Människor använder för mycket makt, grundskolans uppsatsämnen.
Matte är alldeles för svårt. Vi ska inte behöva lära oss om det alls. Ska djur hållas i djurparker eller ska de förbli fria? Vad har mer effekt - återvinning eller donation? Lär dig att komponera starka essäer sedan våra guider. Uppsatsprover. Skriva uppmaningar.
kritiskt tänkande
Kritiska händelser i klassrumsledning under studentpraktik och deras effekter på läraryrket: Uppfattningar om lärarstudenter i Indien och USA. Cochran-Smith, M. Enquiry as Stance: Practitioner Research for the Next Generation. New York: Teachers College Press. Cole, A. Krossade bilder: Förstå förväntningar och verkligheter. Mot elevspårning Studentspårning innebär att kategorisera elever efter deras inlärningsförmåga och placera dem i klasser utifrån detta. Avancerade elever placeras tillsammans och elever med lägre förmåga placeras tillsammans.
Även om detta är vanligt förekommande i skolor finns det flera utbildningsorgan som kräver att det avskaffas. Det finns flera skäl för att avskaffa elevspårning: att det vidgar klyftan mellan fördelaktiga och missgynnade studenter; att den skiljer eleverna åt efter ras och klass; och att ett inkluderande klassrum där varje elev lär av varandra är bättre för eleverna, socialt och akademiskt. För det första sägs elevspårning öka klyftan mellan gynnade och missgynnade elever. Ascher noterar att det finns bevis för att högpresterande presterar bättre i accelererade klasser. Även om detta är fördelaktigt för eleverna i dessa snabba klasser, ökar det faktiskt klyftan mellan dem och den genomsnittliga studenten.
Bibliografi Ascher, C. Framgångsrik spårning i mellan- och gymnasieskolor. New York: ERIC Clearinghouse om Urban Education New York NY. Haury, D. Bör eleverna spåras i matematik eller naturvetenskap? Columbus, OH: ERIC Clearinghouse for Science Mathematics and Environmental Education. Tips om klassrumsledning Att hantera en effektiv inlärningsprocess i ett klassrum är som att köra på gatan. Ibland kan man sätta fart, men när det är trångt på gatan kan man knappt röra sig alls. Många faktorer bidrar till framgångsrik klassrumsledning: organiserad läroplan, elevernas bakgrund, elevernas motivation, tillgängliga resurser, tydlig lektionsplan och organisation, samarbete från skolan och miljön, disciplin, stödjande lärmiljö och även relationen mellan läraren och eleverna. , och bland eleverna i klassen.
Tyvärr kan lärare inte tillämpa en enda ledningsstrategi för varje klass. Det finns inga klasser som har exakt samma profil jämfört med varandra. I början av terminen och kontinuerligt måste lärare identifiera elevernas profil, deras bästa prestationer och deras problem, för att säkerställa lika prestationer för alla. Nu behöver naturligtvis "trafikstockningen" höjdpunkten. Medan lärare arbetar hårt för att ta kontroll, varför... Referenser Gazin, A. Att hålla dem på kanten av sina platser. Instruktörstidningen August Girard, K. Förbereder lärare för konfliktlösning i skolorna.
ERIC Digest nr. ERIC Clearinghouse för undervisning och lärarutbildning Washington DC. Lång, J. Uppfattningar om utbildningshuvudmän och erfarna lärare angående faktorer som bidrar till framgångsrik klassrumsledning. Journal of Instructional Psychology June Wheeler, E. Kamratkonflikter i klassrummet. ERIC Clearinghouse för grund- och förskoleutbildning Urbana IL. Spridningen av Web 2. Dessa webbplatser är, även om de är populära ur social synvinkel, också en utmärkt referenspunkt när det gäller hur kraftfulla samarbetsplattformar online kan vara som potentiella lärverktyg, och detta är en av de dominerande trenderna i användningen av teknik för undervisning och lärande idag.
Figur 1 är kartan O'Reilly och Battelle skapade som visar hur både marknads- och användardynamiken definierar sociala nätverk O'Reilly, Användningen av Web 2. Källor: Bernoff, Li. Sammanfattningsvis har sättet som teknik används i utbildning utvecklats från att driva koncept, innehåll. Information och kunskap till studenter och har nu utvecklats till en mer samarbetande onlineinlärningsupplevelse. Den snabba tillväxten av onlinesamarbete både för klass- och distansundervisning leder till helt nya metoder för undervisning som helt enkelt komplexa koncept och leder till högre nivåer av bevarande av kunskap också.
Fördelar med att använda teknik i klassrummet Fördelarna med att använda teknik i undervisningen i både enkla och komplexa begrepp beskrivs kort här. För det första finns det fördelen med att kunna. En entusiastisk lärare med en stark röst som är utmärkt på klassrumsstruktur kan skapa elevers intresse för berättelser -- även innan en läslektion börjar. För det första finns det ingen ersättning för en god relation med dina elever. Låt dem veta att du verkligen bryr dig om dem att du inte bara är där uppe för att du får betalt för att vara där uppe.
Det här låter väldigt grundläggande och grundläggande, men genom att ge dem makt vet de att du lyssnar och att du bryr dig. hatt är en strategi eller aktivitet som du kan... Fungerar Citerad National Education Association Hur man motiverar dina barn att lära sig. University of North Carolina. Läsa för att skriva. Föräldrar tror att skolan är den bästa platsen för ett barn att lära sig och växa. Folk tror ofta att traditionell skolgång är ett effektivt sätt för ett barn att lära sig och växa. Men på senare tid har folk upptäckt att traditionell skolgång kanske inte är så effektiv som man trodde. Colombo, Cullen och Lisle diskuterar i sin bok fallgroparna med formell klassrumsundervisning.
Formell klassrumsundervisning kan vara användbar för vissa elever, men kan vara skadlig för andra, särskilt i dagens teknikdrivna samhälle. Kapitel ett i Rereading America diskuterar formell klassrumsundervisning och hur det kan kväva naturlig intelligens och kreativitet. Verk som citeras Colombo, Gary, Robert Cullen och Bonnie Lisle. Läser om Amerika. Boston: Bedford Books of St. Martin's Press, Dean, Ceri B och Robert J. Klassrumsundervisning som fungerar. Alexandria, Va. Enfield, Jacob. Heacox, Diane. Differentiering av undervisningen i det vanliga klassrummet. Minneapolis, MN: Free Spirit Pub. Föräldrarna rapporterar om ojämna prestationer i skolan. Jane verkar veta något ena dagen och sedan prestera dåligt den andra. De rapporterar att Jane kämpade för att lära sig både tryckning och kursiv och att hon fortfarande gör enstaka vändningar när hon skriver siffror.
Hon kämpar för att lära sig multiplikations- och divisionsfakta, vilket gör henne problem i aritmetiken. Föräldrar rapporterar också att klassläraren, Mrs. Brown, har också oro. Föräldrar uppger att Mrs. Brown säger att Jane ofta är utanför uppgiften och att Jane behöver det som läraren tror är mer hjälp än vad som är typiskt för barn i hennes ålder för att komma på uppgiften och fortsätta med uppgiften. Jane misslyckas ofta med att göra läxor eller... Är glömsk hemma Jane visar få tecken på hyperaktivitet, men visar impulsivitet och pratar mycket i klassen.
Baserat på denna utvärdering uppfyller Jane kriterierna för diagnos av Attention Deficit Hyperactivity Disorder, ouppmärksam typ. Rasminoriteter tenderar att vara fattigare b. Rasminoriteter är mer benägna att vara i hushåll med ensamstående förälder c. Rasminoriteter är mer benägna att diskrimineras d. Rasminoriteter presterar ofta sämre på tester t.ex. Anklagelser om institutionell partiskhet mot minoriteter i allmänhet f. Studenttempo a. Elever som kan…. sandkorn, håll oändligheten på en timme, - rader jag läser i en poesibok, rader som spelar i bakhuvudet när jag börjar lägga konturerna om denna avhandling för en magisterexamen. Jag ser förundran i ett barns ögon när han föreställer sig en värld som utspelar sig i ett sandkorn när jag läser en berättelse för honom; en timmes läsning i en klass med barn översätts till oändlighet eftersom barnen i den klassen själva blir läsare, vilket förändrar timmarna till oändligheter när de utvecklar vanan att läsa oändligt.
Frivilligt friläsningsprogram i skolan - grundnivå" är ämnet för detta avhandlingsförslag, och syftet är att bevisa att frivilliga gratisläsningsprogram i skolan resulterar i positiva effekter på grundskoleelevers attityder till läsning. Förklaring av problemet Allmänt mål Att kunna identifiera styrkorna och... Bibliografi Durrell, Donald. Durrell Analysis of Reading Difficulty Ny upplaga. Kottmeyer, William. Utvärderingshandbok: Nivåer på engelska. Guide för avhjälpande läsning. Webster Strang, Ruth, et. Läsningens förbättring. New York: Mc GrawHill. Steiger, Ralph. Nya anvisningar i läsning. New York: Bantam Books.
NI observerade ett klassrum i fjärde klass under en naturvetenskapslektion. Bob är ett intelligent tioårigt barn, men han har svårt att uppmärksamma sin lärare. Han gillar att få mycket uppmärksamhet och när han blir uttråkad vänder han fokus till andra destruktiva saker, som att kasta upp pennor i taket. Att kasta pennor i taket har fått honom i problem många gånger. Läraren berättade att han en gång sparkades ut ur klassrummet för det. Av de allmänna störningarna i klassen kan jag se varför. Bob är "klassens clown.
Under den 45 minuter långa lektionen fick läraren inte mycket gjort på grund av behovet av att straffa Bob. Detta inkluderade att skicka honom till rektorns kontor och sedan en bra tid... Referenser Problembeteenden i klassrummet: Vad de betyder och hur man kan hjälpa till med funktionell beteendebedömning. Child Study Center, , 7 2 , Hämtad från www. pdf Minska beteendeproblem i grundskolans klassrum. Richert, K. Hur man närmar sig beteendeproblem i klassen. Förträning: Innan den faktiska interventionsmetoden implementeras kommer klassrumsläraren att genomföra två 20 minuters gruppinstruktionssessioner utformade hur man lär eleverna att rapportera sina kamraters prosociala beteenden såväl som generella positiva variabler som har observerats från sina kamrater.
Tonvikten kommer att läggas på att alla elever i klassen måste vara delaktiga. Läraren kommer att tillåta eleverna att välja sin önskade belöning så länge detta var genomförbart och praktiskt och kommer att se till att enhälligt godkännande och intresse visas för önskad belöning. Ett kumulativt mål e. Läraren kommer att försäkra sig om att alla elever förstår beståndsdelarna och villkoren för att "tuta", att alla är överens om att vara involverade och att eventuella frågor besvaras och besvaras på ett tillfredsställande sätt. Studenter kommer att uppmuntras att ge exempel på fall som kan nämnas...
Referenser Anderson, C. Tillämpa beteendeanalys på skolvåld och disciplinproblem: Skolövergripande stöd för positivt beteende. The Behaviour Analyst, 28 1 , 49 -- Cashwell, T. Öka andra klass elevers rapporter om kamraters prosociala beteenden via direkt instruktion, gruppförstärkning och framstegsfeedback: en replikering och förlängning. Education and Treatment of Children, 24, -- Cihak, D. Behav Educ -- Fairbanks, S. Respons på intervention: Undersöker klassrummets beteendestöd i andra klass. Exceptional Children, 73, -- Använd lämpliga representationer för att modellera problem inom fysik och samhällsvetenskap Ibid.
Räknesystem och talteori -- Talteori är en grund för alla områden inom matematiken. Talteori och -känsla hindrar beräkning, skattning och förståelse för hur tal representeras och hänger ihop. Flytande att också förstå hur positiva och negativa tal kan representeras visuellt på en linje, eller hur numeriska värden hänger ihop, är väsentligt innan man går mot högre nivåbegrepp Kane, Algebraic Thinking and Problem Solving - i stället för att betrakta ämnet algebra som vissa uppsättningar problem, det lämpliga sättet att introducera det på elementära nivåer är som förhållandet mellan kvantiteter, användningen av symboler, modellering av fenomen och studiet av förändring.
Eleverna ska kunna förstå mönster, samband och funktioner och hur tal kan representeras i olika... pdf Blanton, M. Algebra och det elementära klassrummet. Math Palucas små barns idéer om matematik Den här artikeln presenterade många slutsatser om barns uppfattningar om geometriska former och relaterade fynd till aktiviteter som skulle kunna genomföras i det elementära klassrummet. Många fynd drogs från olika studier som rör olika åldersgrupper och hur var och en förhåller sig till olika geometriska former. Informationen som presenterades jämförde sedan resultaten över hela linjen för att definiera och identifiera de olika utvecklingsnivåerna där barn förstod de geometriska begreppen som presenterades.
Testning ägde rum för att avgöra när barn först korrekt kunde identifiera presenterade former som cirklar, kvadrater och trianglar. forskare upptäckte att barn på förigenkänningsnivå känner igen former, men inte kan identifiera och särskilja många former. Nästa steg är det visuella skedet. Barn kan identifiera former efter deras utseende. Det mer avancerade stadiet är känt som det beskrivande stadiet och det går in när ett barn kan känna igen... Referens Clements, D. Små barns idéer om matematik. Undervisning av barn i matematik, EBD-elever Time-outs i klassrummet Time-outs för elever med känslomässiga och beteendestörningar Time-outs för elever med känslomässiga och beteendemässiga störningar På den andra sidan av en rapport publicerad av National Disabilities ights Network NDN som heter Skola är Not Supposed to Hurt är en bild på en 7-årig flicka som dog medan hon var fasthållen och avskild i en skola i Wisconsin.
Denna rapport fortsatte med att beskriva den utbredda användningen av begränsningar och avskildhet av skolor i USA och dess publicering utlöste en kongressutredning. Government Accountability Office GAO publicerade sin egen rapport några månader senare, som undersökte 10 rättsfall som resulterade i brottsdomar, civila domar eller förlikningar. Dessa 10 fall utgjorde grunden för att bedöma sanningshalten i hundratals anklagelser om misshandel, skador och dödsfall till följd av att barn blivit fasthållna eller avskilda av skolpersonal. Ännu mer oroande var... Referenser Benshoof, S. Användningen av Time-out med Escape Extinction för att minska bristande efterlevnad som upprätthålls av Escape eller Attention Doktorsavhandling.
Hämtad från ProQuest, UMI Dissertations Publishing. Donaldson, J. Effekter av ett reducerat timeoutintervall på efterlevnaden av timeoutinstruktionen. Journal of Applied Behaviour Analysis, 46 2 , Everett, G. En empirisk undersökning av time-out med och utan escape extinction för att behandla escape-underhållen bristande efterlevnad. Behaviour Modification, 31 4 , Fabiano, G. et al. En utvärdering av tre time-outprocedurer för barn med uppmärksamhetsstörning och hyperaktivitet. Beteendeterapi, 35, Teknik för att förbättra beteende och prestation i ett elementärt klassrum Lärarnas roll i ett barns utbildning har förändrats i grunden.
Undervisningen är inte i första hand att föreläsa för studenter som sitter i rader vid skrivbord och plikttroget lyssnar och spelar in vad de hör, utan erbjuder varje barn en rik, givande och unik lärandeupplevelse. På grund av revolutioner inom kunskap och informationsteknologi och kravet på att lärande ska bli mer meningsfullt och livslångt, förändrar skolor sina strukturer och lärare förändras med dem. Lärarnas roller omfattar nu att relatera till sina elever mer personligt och individuellt; att integrera social, känslomässig och intellektuell tillväxt.
Lärare ställer nu in mer på hur elever lär sig, nyligen föranledda av Howard Gardners teori om multipla intelligenser, och har därför varit tvungna att förbättra och lägga till sina instruktionsmetoder. Davis, B. Integrera, isolera inte! Datorer i den tidiga barndomens läroplan. ERIC Digest ED html Farnsworth, B. Förbereder morgondagens lärare att använda teknik i lärande och attitydpåverkan på grundskoleelever. jhtml Haugland, S. Datorer och små barn. ERIC Digest. html Hutinger, P. Implementera och upprätthålla ett effektivt övergripande tekniksystem för tidig barndom. Ämnen i tidig barndom. I likhet med förslagen från Gahala, identifierade rody flera egenskaper som bör beaktas när man utvecklar ett omfattande professionellt utvecklingsprogram.
Bland dessa egenskaper inkluderar tränarens rykte, de belöningar som är tillgängliga för deltagarna, både materiella och immateriella, och stödet från administrationen. Traditionella personalutvecklingsmodeller har krävt att alla ska delta samtidigt och på samma plats, vilket skapar problem som schemaläggning, resor, utrymme och finansiering. intrim noterar att webblevererad personalutveckling gör det möjligt för lärare att logga in och delta vid den tid på dagen som är bäst för dem och i den takt de är mest bekväma med. urke drog slutsatsen att användningen av effektiva distansutbildningsprogram för K personalutveckling bör ökas för att komplettera personliga interntjänster på grund av de positiva utvärderingarna av K-lärare som deltog i de elektroniska distansutbildningarnas internprogram.
Men andra…. Bibliografi Bintrim, L. Omdesigna professionell utveckling. Educational Leadership, 59 Blumenfeld, P. Lärande med kamrater: Från smågruppsamarbete till samarbetsgemenskaper. Utbildningsforskare, 25 8 , Böcker, J. Action Research Question: Vilka faktorer påverkar lärares integrering av teknik i elementära klassrum? Varför kämpar de flesta ESL-studenter med läsning och läskunnighet och vad kan göras för att förbättra detta? Strategier lärare kan använda? Det är verkligen så att många ESL-elever har svårt med läsning och läskunnighet, men det finns saker som kan göras för att hantera detta problem.
Utöver detta säkerställer bearbetning – igenkänning av bokstäver och ord, korrekt representation av tids- och ordningsinformation, och effektiv kodning av verbal information i korttidsminnet – att läsarna är känsliga för information som är ny eller gör... Referenser Aebersold, J. Från läsare till läslärare: Frågor och strategier för andraspråksklassrum. Cambridge, Storbritannien: Cambridge University Press. Kriterier för att utvärdera kulturellt innehåll i läsmaterial" Cummins. Förvärvet av engelska som andraspråk. Ordlista för läroplansförråd. färska recensioner av forskning om sommarskola visar att högkvalitativa program kan göra skillnad i elevernas lärande.
Det finns betydande bevis för att sommarskola kan hjälpa många kämpande elever upp till årskurs och förhindrar förlust av lärande med många andra Denton, ; Harrington-Lueker, Även om extra tid är viktig, är det viktigare vad lärare åstadkommer med den tiden. Högkvalitativ forskningsbaserad läroplan och undervisning Med ett 90 minuters tidsblock för läsundervisning måste lärare fokusera på de fem väsentliga delarna av läsning som identifierats av The National eading Panel, som avgörande för framgångsrik läsundervisning: fonemisk medvetenhet, fonik, ordförråd, flyt och förståelse.
Det är viktigt att definiera var och en av dessa viktiga läsprocesser med hjälp av definitioner från eading ockets... Referenslista Allington, R. Vad jag har lärt mig om effektiv läsundervisning från ett decennium av att studera exemplariska elementära klasslärare Phi Delta Kappan, Vol. Norm- och kriterierefererad testning. Praktisk bedömning, forskningsutvärdering, 5 2. Bruner, J. The Culture of Education, Cambridge, MA: Harvard University Press. För att generalisera resultaten skulle en passerande population behöva studeras såväl som en större grupp under en längre period. En begränsning som kan ha saknats i studiens egen bedömning av begränsningar är att bestraffningen av att gå sommarskola tenderar att stimulera till förbättring hos eleverna, eftersom detta ses som deras sista chans att få en möjlighet att gå vidare med sina egna klasskamrater och vänner. det följande året.
På grund av elevernas ålder, elever i första klass kan detta vara en samarbetande orsak eller drivkraft för motivation och därför förbättring. Man kan också postulera att rote-karaktären hos de förläsfärdigheter som behövs för att lyckas på denna nivå, lämpar sig väl för den grundläggande lågnivåförståelse som bryts ner för eleven med A. Med andra ord kan programmets "vetenskapliga" framgång begränsas endast till de läsare som... Referenser Accelerated Reader: Varaktiga effekter. Baker, L. Hem och familj influenser på motivation för läsning.
Pedagogisk psykolog, 32 2 , Barton-Arwood, S. Läsinstruktion för elever i grundåldern med känslomässiga och beteendestörningar: Akademiska resultat och beteenderesultat. Exceptionella barn, 72 1 , 7. Bovair, S. I Handbook of Reading Research Vol. II, sid. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates. Elevernas prestationer på grundnivå har blivit en fråga av stor akademisk och pedagogisk betydelse. Denna utbildningsnivå är av yttersta vikt för att säkerställa ett effektivt framtida lärande, tillväxt och vuxen ålder för de inblandade barnen. Det är därför av stor vikt att säkerställa högsta möjliga elevprestation på grundnivå.
Litteraturen har emellertid avslöjat att det finns så många komponenter i relationerna mellan elever och lärare på denna nivå att det är svårt att avgöra exakt vad som ligger till grund för att elever ska uppnå bättre resultat under sin grundskolekarriär. Vissa fokuserar till exempel på lärarkompetens, medan andra tar hänsyn till relationen mellan läraren och eleverna i ett klassrum. En strategi, undersökt av Bancroft , är studentsamverkan. Även om detta inte är en ny strategi när det gäller pedagogik, kan betydande fördelar erhållas när det gäller att fokusera på elementära...
Referenser Bancroft, B. Climate of Creativity: Teaching English to Young Learners Through the Art of Drama Flera lärande och involverande inlärningsupplevelser dyker upp för de tidiga barndomseleverna när både drama och rörelse ingår i den dagliga kursplanen Chauhan, förutom att det är "roligt" för majoriteten av barnen , kinestetiska aktiviteter kan hjälpa de unga eleverna, särskilt de som lär sig engelska språket, förbättra tolkningsförmåga, ordförråd, flyt, talkunskap, syntaktisk kunskap och metakognitivt omdöme Sun, When drama och rörelse används i språkundervisningen. färdigheter, eleverna förses med ett ramverk för att lyssna och betydande språkproduktion, erbjuder möjligheter till skriv- och läsförbättringar Chauhan, , och engagerar eleverna i att skriva och läsa som viktiga kommunikationsprocedurer.
Förutom förbättringen av fyndigt omdöme och uttryck, kan fin- och grovmotoriska organisationsförmåga, problemhantering, sociala umgänge, samarbetsförmåga, rimning och rytmfärdigheter utvecklas t.ex. Referenser August, D. Och Snow, C. Den kritiska rollen av ordförrådsutveckling för engelska språkinlärare. Inlärningssvårigheter, forskning och praktik 20 1 : 50 -- Brouillette, L. Stödja språkutvecklingen för begränsade engelskkunniga studenter genom konstintegration i de primära årskurserna. Arts Education Policy Review, 2 , Dramatekniker för undervisning i engelska. Internet TESL Journal, Courtney, R. Dramatisk läroplan. London: Heinemann Educational Books Ltd.
Computing: Varför vi behöver det här programmet och hur vi kan implementera det effektivt och effektivt Jag tror att filmen är avsedd att revolutionera vårt utbildningssystem och att den inom några år till stor del, om inte helt, kommer att ersätta användningen av läroböcker. Jag skulle säga att vi i genomsnitt fick ut ungefär två procents effektivitet av skolböcker som de skrivs idag. Framtidens utbildning, som jag ser det, kommer att bedrivas genom filmens medium. där det ska vara möjligt att få hundraprocentig effektivitet. De är verktyg för kommunikation, de är verktyg för kreativitet, och de kan formas av deras användare,.
Vi är inte ens nära att avsluta den grundläggande drömmen om vad... Referenser Alberta Education One-to-One Mobile Computing: Literature Review. Alberta Education, Bebell, D. Utbildningsresultat och forskning från datorinställningar. Journal of Technology, Learning, and Assessment, 9 1 , Cox, M. One-to-One Computing: The Future Is Now. Kuban, L. Lärare och maskiner: Klassrumsanvändning av teknik sedan teknik på utbildningsprestanda och beteende hos elever i grundskolan. Den analyserar hur teknik motiverar barn att lära sig i allmänhet, effekterna av teknik i klassrummet på barns intresse för läroplanerna och hur datoraktiviteter kan förbättra elevernas uppmärksamhetsförmåga. En genomgång av relevant litteratur om detta ämne hjälper till att fastställa sammanhanget för att förstå huvudfrågorna.
Men eftersom mycket av den teknik som används i grundskolor är relativt ny, eller nyligen tillgänglig, kommer aktuell forskning att vara värdefull för att fastställa hur nya tekniska uppfinningar kan hjälpa eller hindra elevernas akademiska tillväxt. Dessutom fokuserar mycket av den tidigare forskningen på äldre barn, snarare än på grundskolebarn. Urban utbildning. Stewart, E. Skolans strukturella egenskaper, elevernas insatser, kamratföreningar och föräldrarnas engagemang: Skol- och individnivåns inverkan på akademisk prestation. Education and Urban Society, 40 2 , Hill, N. Föräldras engagemang i mellanstadiet: en uppfylld analytisk bedömning av de strategier som främjar prestation.
Utvecklingspsykologi, 49 3 , Föräldraskolans engagemang och barns akademiska prestationer: Pragmatik och frågor. Current Directions in Psychological Science, 13 4 Ett sådant tillvägagångssätt kan vara effektivt i klassrummet eller i situationer där det finns tydligt definierade resultat som vanligtvis är polariserade. Men det sanna livet fungerar inte på ett så snyggt skiktat sätt. Det finns alltid ordspråkiga gråzoner, såväl som aspekter av ett val eller ett beslut som inte prydligt överensstämmer med ett bestämt mål. Jag tror att min läroplan bättre kunde ha lärt mig att hantera livet genom att betona ett mer samarbetssätt. Jag tror att människor är en av de största resurserna på planeten, men samarbete användes sällan i min pedagogiska erfarenhet.
Jag tror att den typ av samarbete där alla är jämställda utan en lärares eller chefs auktoritetsfigur är den mest fördelaktiga för verkliga upplevelser -- speciellt med gruppprojekt Markham -- eftersom det effektivt förbereder individer för nätverkande och utforska olika aspekter …. Referenser Lane, J. pdf Markham, T. Andra intressenter – dvs. Det kan vara skrämmande, men för att hjälpa finns det säkerhetslösningar som den digitala tidsåldern har hjälpt till – verktyg som SIELOX CLASS, som gör det möjligt för lärare att kommunicera med administratörer, komma åt campuskameror, varna myndigheter, utlösa en låsning och hålla eleverna säkra genom att snabbt svara på ett potentiellt...
Undervisning på universitetsnivå och på grundskolenivå kan vara väldigt olika. Institutionella skillnader står för den största delen av skillnaderna mellan dessa skenbart likartade karriärer, men metodologiska skillnader finns också. Undervisning anses vara den primära inriktningen i grundskolelärarens karriär, medan universitetsprofessorer ofta är akademiska forskare snarare än pedagoger och undervisning för sådana människor är mycket mindre viktig än akademisk forskning. Enligt Bureau of Labor Statistics är en av fyra amerikaner inskrivna i utbildningsinstitutioner. Utbildning är den största industrin i landet och står för nästan 12 miljoner jobb. De flesta av dessa människor undervisar på grundskolenivå. Undervisning betraktas som ett yrke snarare än ett yrke: lärare är vanligtvis fackligt organiserade.
Lärartjänster utgör nästan hälften av alla utbildningstjänster och kräver minst en kandidatexamen. De flesta skoldistrikt ger sina anställda incitament att fortsätta utbildning;... Howard Gardner; Reflektioner över flera intelligenser: myter och budskap. Phi Delta Kappan, vol. Mellan- och gymnasielärare är specialiserade på ett specifikt akademiskt ämne, såsom engelska, matematik eller historia, eller ett yrkesområde, såsom bilmekaniker, företagsutbildning eller datorreparation. Vissa övervakar fritidsaktiviteter efter skolan och hjälper elever att hantera akademiska problem och välja kurser, högskolor och karriärer. Specialpedagoger arbetar med elever - från småbarn till de i början av 20-årsåldern - som har olika inlärnings- och fysiska funktionsnedsättningar.
De flesta speciallärare finns på grundskolenivå. Med hjälp av den allmänna läroplanen ändrar speciallärare undervisningen för att möta en elevs särskilda behov. De hjälper också specialpedagogiska elever att utvecklas känslomässigt, vara bekväma i sociala situationer och vara medvetna om socialt acceptabelt beteende. Postgymnasial lärare, eller fakultet som de brukar kallas, är vanligtvis organiserade i avdelningar eller avdelningar, baserat på ämne eller område. De undervisar och ger råd till studenter och utför en betydande del av vår nations forskning. De rådgör också med myndigheter, näringsliv, ideella organisationer och samhällsorganisationer.
De förbereder föreläsningar, övningar och laboratorieexperiment; betygsätta prov och papper; och ge råd och arbeta med studenter individuellt. Eftergymnasiala lärare håller sig à jour med utvecklingen inom sitt område genom att läsa aktuell litteratur, prata med kollegor och företag och delta i professionella konferenser. De gör också sin egen forskning för att utöka kunskapen inom sitt område, och publicerar ofta sina resultat i vetenskapliga tidskrifter, böcker och elektroniska medier.. Chicagos skolsystem "CPS rekommenderar stängning av fyra underpresterande charterskolor" handlar om det senaste beslutet att fyra charterskolor i Chicago-området kommer att stängas. Anledningen till att man lägger ner dessa skolor är att de underpresterar och inte tjänar eleverna tillräckligt att de ska ge en utbildning av hög kvalitet.
Som sådana fick de i uppdrag att utforma och implementera saneringsplaner för att hjälpa sina elever att prestera bättre. En granskning av dessa saneringsplaner visade dock att de inte genomfördes tillräckligt under innevarande läsår. Därefter har Chicago Public Schools beslutat att återkalla stadgan för dessa institutioner. Den fjärde skolan, Bronzeville Lighthouse Charter Elementary School, kommer inte att få sin stadga förnyad eftersom den har misslyckats... Utbildning Mina favoritår i skolan var när jag var för ung för att inse att jag faktiskt gick i skolan: de tidiga grundåren. mina lärare behandlade mig som om jag var speciell, när konst, musik, idrott och läsning samlades i samma klass på samma dag: det var de dagar då skolan var roligast.
I tidiga grundskolor använder lärare den perfekta kombinationen av undervisningsstilar. Eleverna lär sig grunderna: de tre Rs. Konst och musik är också en del av läroplanen, och eleverna umgås på oskyldiga sätt. Fysisk träning var kul: tävlande utan att vara mördande. På samma sätt var våra akademiska test konkurrenskraftiga men inte högtrycksmässigt. Under denna inlärningsfas verkade lärare mer entusiastiska över sina jobb än de gjorde när vi var äldre. Bilder på skolgång varierar från nöje och lek till raka motsatsen: interneringslokaler och obekväma situationer. Arbetar Citerad Institutionen för utbildning och färdigheter. Online på. USA:s utbildningsdepartement. Eleverna kommer att testa dig under dessa första dagar. Utan fasta regler och väl beskrivna disciplinära procedurer kommer eleverna inte att respektera dig.
För att skapa en positiv atmosfär av förväntningar, rutiner och rutiner är det också viktigt att tydligt beskriva för klassen vad som förväntas av dem. Men för att stärka klassrumseleverna är en fördelaktig strategi att låta eleverna hjälpa till att utveckla klassrummets regler, procedurer och förväntningar. om man för samman gruppen och gör klassrumsmiljön till en miljö där de hjälpte till att skapa, kommer eleverna att vara mer benägna att både respektera den och arbeta med den. Även om det finns många steg som en lärare måste ta för att skapa en framgångsrik inlärningsmiljö i ett klassrum med full inkludering, är att vidta bestämda och tydliga åtgärder de första dagarna i skolan det viktigaste.
Syftet är att låta eleverna veta vad... Bibliografi: Gore, M. SAGE Publikationer. Hardmand, Michael L. New York: Houghton Mifflin Company. Man, Mary. Nowicki, Stephen och Marshall P. Peachtree Publishers. rektor för skolan har mest makt vid varje given tidpunkt. Före rektorn är föreståndaren, men eftersom den auktoritetspersonen inte är en ständig närvaro i skolan, räknas inte föreståndaren. Eftersom rektorn tilldelades jobbet på grund av erfarenhet både formellt och informellt intar rektorn maktpositionen legitim makt.
Legitim makt suger in auktoritetsfiguren med förmågan att ställa krav på att förvänta sig lydnad från andra på arbetsplatsen. Även om skolan ger rektorn legitim befogenhet, har rektorn även expertmakt. Expertkraft innebär att personen har förmågan och kunskapen att överträffa andra. En person måste vara högt kvalificerad för att uppnå rektorstjänsten. Även om rektorn inte är en kändis, visar rektorn också referenskraft. Detta beror på att majoriteten av personalen och eleverna i skolan beundrar och... Referenser Kirst-Ashman, K. Mänskligt beteende i den makrosociala miljön.
Belmont, Kalifornien. Roloff, M. Kommunikation Årsbok 22 sid. SKOLA RÅDGIVANDE PROGRAM: Kommenterad bibliografi Van Ryzin, M. Gymnasierådgivare som mentorer och sekundära anknytningsfigurer. Journal of Community Psychology, 38 2 , utvärderade hans studie om elever i två små gymnasieskolor faktiskt skulle nominera sin rådgivare som en del av deras anknytningshierarki. han fyrtio procent som nominerade sin rådgivare till en sekundär anknytning vittnade om ännu mer engagemang i skolan och visade bättre vinster i termer av anpassning och prestation än de som inte gjorde det. Enligt författaren kan denna speciella upptäckt hjälpa till att utveckla och förfina nya teorier om de faktorer som bidrar till framgången med mentorskapsrelationer, tillsammans med de processer som hjälper till att växa och utveckla dessa relationer.
Johnson, B. Nyckelnålar eller förlorad tid: Skapa effektiva råd. Horace, 25, hans studie testade teorin att gymnasierådgivning är något lömsk kring... Den här artikeln undersöker effekten av ett universellt socialt-emotionellt lärandeprogram, Fast Track PATHS Promoting Alternative Thinking Strategies-programmet och lärarkonsultation, som ingår i den selektiva förebyggande modellen Fast Track. Åtgärder granskade pedagoger och kamraters rapporter om våld, hyperaktivt-störande beteenden samt sociala färdigheter. Från och med första klass och under hela tre på varandra följande år fick lärare utbildning och stöd och införlivade PATHS-programmet i sina klassrum.
Studien undersökte de stora effekterna av intervention och hur barnets egenskaper och miljön i skolan påverkade resultaten. Studien drog slutsatsen att korrekt genomförda fleråriga social-emotionella lärandeprogram faktiskt kan ha viktiga förebyggande effekter på aggressionsgraden på befolkningsnivå, social kompetens, såväl som akademiskt engagemang i grundskolan. Durlak, J. Effekten av att förbättra elevernas sociala och emotionella lärande: en metaanalys av skolbaserade universella interventioner. Child Dev.
Denna speciella artikel presenterar resultat från en metaanalys av skolbaserade, världsomspännande sociala och ekonomiska lärande SEL-program som omfattar dagis till gymnasieelever. Jämfört med kontroller illustrerade deltagare i socialt och ekonomiskt lärande avsevärt bättre sociala och känslomässiga färdigheter, synsätt, uppförande samt akademiska prestationer, vilket återspeglade en ökning med elva procent i framgång. Skollärare genomförde framgångsrikt SEL-program. Användningen av fyra föreslagna metoder för att utveckla färdigheter tillsammans med förekomsten av exekveringsproblem modererade programmets resultat.
Resultaten av denna studie bidrar faktiskt till det växande experimentella evidensbaserade resultatet om den positiva effekten av sociala och emotionella inlärningsprogram. Lärare, beslutsfattare och allmänheten kan bidra till en sund utveckling av barn genom att uppmuntra integreringen av evidensbaserat socialt och ekonomiskt lärande SEL-programmering i standardpedagogisk praxis. Användning av data och insamling av data bör vara ett av de politiska beslutsfattarnas huvudmål. Uppgifterna kan användas av beslutsfattare för att utveckla policyerna och implementera dessa för att säkerställa att förbättringar kan säkerställas Basch, , p. En av huvudrollerna som kan spelas av beslutsfattare inkluderar att se över de policyer som redan har utformats för skolorna.
Hur dessa tidigare policyer har spelat roller för att förbättra barnens akademiker, deras miljöer och deras hälsa är viktiga delar av beslutsfattarnas granskning. Det är viktigt att medel samlas in för de frågor som berör hälsa och akademiker av barn. Politikerna bör se till att vikten av skolbaserade hälsokliniker som kan spela roller för att ta hand om elevernas behov. Bra nivåer... Referenser Basch, C. Sammanfattning: Friskare elever är bättre elever. Journal of School Health 81, s.
Bruzzese, J. Effekter av en skolbaserad intervention för urbana ungdomar med astma: en kontrollerad studie. Care Med. 15 april, s. Gall, G. Nyttan av psykosocial screening på ett skolbaserat hälsocenter. Journal of School Health 70, sidor -- Geierstanger, P. Skolbaserade vårdcentraler och akademisk prestation: forskning, utmaningar och rekommendationer. Journal of School Health 74, sidor -- Dessa frågor om professionalism och innovation verkar vara ett stort problem i många offentliga skolor i Amerika. Under de senaste åren har dessa frågor kommit upp i ljuset eftersom lärare har blivit disciplinerade och till och med sparkade för sina interaktioner med elever som ibland har varit oprofessionella och till och med kriminella. Lärare har ett etiskt ansvar att agera professionellt och när de föll för att göra det äventyras elevernas förmåga att utmärka sig akademiskt.
De tidigare nämnda författarna nämner också den brist på innovation som ofta uppstår som ett resultat av att använda demokratiska metoder. En av anledningarna till att skolvalet till och med är ett problem är att läroplanerna som har implementerats i offentliga skolor saknar variation. En del av orsaken till denna brist på innovation har att göra med byråkrati och regeringsmandat som No Child Left Behind Act. Denna speciella handling kväver innovation eftersom många lärare... Verk som citeras Cullen, J. Brian A. Jacob och Steven D. Levitt Inverkan av skolval på elevresultat: en analys av Chicago Public Schools.
Journal of Public Economics. Thomas J. Kane Douglas Staiger Föräldrapreferenser och skoltävling: bevis från ett offentligt skolvalsprogram. Yale Economic Applications and Policy Discussion Paper No. Skolor, kuponger och den amerikanska allmänheten. Washington: Brookings Institution Press Sikkink, D. skolor: Rollen av föräldrars utbildning. Etniska och rasvetenskapliga studier 31 2 : En annan vanlig användning är att skapa skriftliga arbeten. Eleverna kan lära sig att revidera och redigera med hjälp av ett ordbehandlingsprogram på datorn. Återigen, detta stödjer användningen av datorer för att lära sig tangentbord precis som vi lär ut manuskript och kursiv skrift: tangentbordet är bara ett tredje sätt att registrera information och generera data.
Eleverna kan också lära sig att använda kalkylblad och databaser Fouts, , som kan ge dem verktygen att använda datorer på ett annat sätt: att organisera information, presentera den på ett nytt sätt eller till och med generera ny information. På så sätt kan datorer göra högre informationsnivåer tillgänglig för eleverna. FÖRÄNDRINGAR i UTBILDNING... Bibliografi Fouts, Jeffrey T. Selwyn, Neil. Skolrådgivning i ett mångkulturellt samhälle: en översikt Mer och mer mångfald blir modeordet i samhället i stort och inom utbildningsanläggningar över hela landet. När befolkningen i USA fortsätter att bli alltmer diversifierad och representativ för individer från olika etniska, socioekonomiska och rasmässiga bakgrunder, inser utbildare ett ökat behov av uppmärksamhet på de specifika behoven hos olika studentpopulationer.
Behovet av mångkulturell kompetensutveckling bland skolrådgivare har nyligen erkänts av American Psychological Association och American Counseling Association vars etniska normer dikterar att skolkuratorer bör uppnå en viss nivå av mångkulturell kompetens innan de påbörjar en professionell karriär inom studentrådgivning. Referenser: American Counseling Association. Etiska regler och standarder för praxis [Broschyr]. Alexandria, VA: Författare. American Psychological Association. Psykologens etiska principer och uppförandekod. American Psychologist, 47, Arredondo, P. Nyckelord i mångkulturella insatser: En ordbok. Westport: Greenwood Press. Atkinson, D.
Rådgivning av amerikanska minoriteter: A. I många delar av landet kan detta vara mycket korrekt. Ett annat problem som kommer in i bilden när det gäller fetma hos barn är att många föräldrar måste jobba väldigt långa dagar idag för att betala räkningar och ha pengar till det som deras familj behöver Mokdad, et al. På grund av detta är många barn spärrbarn och övervakas inte lika noga av sina föräldrar som de brukade vara Mokdad, et al. Barn brukade komma hem från skolan och gå och leka med andra, men många bor nu i stadsdelar där detta är osäkert eller där det inte finns några barn i deras ålder så de stannar kvar inne och tittar på TV eller spelar tv-spel och småäter vad som finns tillgängligt Mokdad, et al. Om det finns hälsosam mat i huset är detta ofta inget problem, men många hushåll är fulla av potatischips,...
Bibliografi Anderson, J. Strukturella ekvationsmodeller inom samhälls- och beteendevetenskap: Modellbyggande. Barnutveckling, 58, Arlin, M. Orsaksprioritet för social önskvärdhet framför självuppfattning: En korsfördröjd korrelationsanalys. Journal of Personality and Social Psychology, 33, Averill, P. Föräldrarnas roll i idrottens socialisering av barn. Opublicerad senioruppsats, University of Houston. Bandura, a. En socialt lärande teori om identifierande processer. Goslin Ed. Chicago: Rand McNally. I denna recension anses webbaserad undervisning vara varje utbildnings- eller träningsprogram som distribueras över Internet eller ett intranät och förmedlas via en webbläsare, såsom Internet Explorer eller Netscape Navigator. Java-appletbaserad instruktion är en speciell form av webbaserad instruktion.
Även om det finns väldigt lite forskning om att jämföra effektiviteten av Java-appletbaserade instruktioner med det traditionella ansikte mot ansikte-erbjudandet. Webbaserad undervisning har dock fått tillräckligt med uppmärksamhet för att många studier nu finns tillgängliga i forskningslitteraturen. Att jämföra inlärningseffekterna av webbaserat lärande med traditionell undervisning och lärande ansikte mot ansikte betonas i forskningen om Internet som medium i högre utbildning. Dessa forskningsstudier ger dock alltid motstridiga resultat. forskare fann betydande skillnader, positiva eller negativa, i att använda olika internetbaserade metoder för att underlätta undervisning och lärande. Denna litteraturgenomgång utforskar tre dominerande teman: inverkan på elevernas prestationer, elevernas attityd och elevernas tillfredsställelse. Referenser Rajshree Agarwal, en Edward Day.
Internets inverkan på ekonomisk utbildning. Journal of Economic Education, 29 2 , Dokument ID: Al-Jarf, a. Effekten av onlineinlärning på kämpande ESL-collegeskribenter. San Antonio, TX: National Educational Computing Conference Proceedings. ERIC dokumentreproduktionstjänst nr. ED Anthony Basile, Jill M. En experimentell analys av datorförmedlad undervisning och studenternas attityder i en kurs i principer för finansiell redovisning. Journal of Education for Business, 77 3 , Carey, J. Effektiva elevresultat: En jämförelse mellan online och ansikte mot ansikte leveranslägen. Baserat på detta framstående initiativ citerades förbättringar i: a samordningen från skolråden; b skolbaserad personalutvecklingsverksamhet; c stöd och tjänster som tillhandahålls av distriktets centralkontor; d data och rapporter som tillhandahålls de enskilda skolorna; och e värdet av skolförbättringsplanerna Smith et al.
En relevant studie av den skolbaserade beslutsprocessen i delstaten Tennessee av Etheridge utvärderade effekten av olika ledarskapsstilar som används av rektorer på effektiviteten av den skolbaserade beslutsprocessen i sju lokala skolråd i Memphis, inklusive deras grundskolor efter de första 15 månaderna av verksamheten. Enligt Etheridge återspeglar sammansättningen av SBDM-råden i Tennessee till stor del de som är... Referenser California State Board of Education Policy California State Board of Education. Kontrakt för excellens.
New York State Education Department. Cowart, C. Louisianas uppvaknande: Kyrkan som portal för framväxten av en hållbar social verklighet. Anglican Theological Review, 91 4 , High-Quality Elementary Education Hat-ingredienser ingår i en högkvalitativ utbildning för grundskolebarn - och vad avslöjar litteraturen? hatten har varit inverkan av "Inget barn kvar" när det gäller att uppnå det till synes ouppnåeliga målet? Dessa och andra frågor behandlas i detta dokument. Programmet, kallat "Positive Action", genomfördes med 20 grundskolor på Hawaii - rasmässigt och etniskt olika skolor - mellan skolår och skolår.
Kort sagt, det sex-enheters positiva handlings PA-program som användes på Hawaii involverade sessioner - som varade 15 till 20 minuter vardera - per grundkurs ... Verk som citeras Berk, L. Utveckling genom livet. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education. Snyder, F. Förbättra grundskolans kvalitet genom att använda en social-emotionell och karaktär. Detaljer finns i de primära redogörelserna från mäns erfarenheter av att undervisa som grundskollärare - detaljer som hjälper till att svara på den utmaning som ligger inför allmänhetens uppfattning och könsfördomar i skolsystemet. Coulter och McNay, från University of Western Ontario, hjälper till att reta ut de intima detaljerna i "olika problem som dessa män konfronterades med när de försökte skapa för sig själva i en arbetsvärld traditionella tankar som är mer lämpade för kvinnor" Coulter och McNay, genom dessa mäns personliga redogör, som tillhandahålls i en primär källa i artikeln, "antagandena och stereotyperna" om män lyfts upp till ytan och diskuteras Coulter och McNay. De individuella nyanserna som dessa lärare diskuterar hjälper till att kasta ljus över problemen och hur man kan övervinna dem. dessa könsstereotyper och allmänhetens uppfattning om vem som ska vara låg- eller grundskollärare.
Slutligen, med tanke på definitionen och frågorna kring maskulinitet och... Bibliografi Coulter, Rebecca P. Utforska mäns erfarenheter som grundskollärare. Canadian Journal of Education, 18 4 , Attrahera, rekrytera och behålla manliga lärare: policyfrågor i debatten om manliga lärare. British Journal of Sociology of Education, 25 3 , Manliga förskolelärares könsbestämning av undervisningen. Multicultural Perspective, 6 2 , Skelton, Christine. Manliga grundlärare och maskulinitetsuppfattning. Educational Review, 55 2. Utveckling av RTI och dess syfte Responsen på intervention RTI-initiativet är ett program i flera nivåer som är utformat för att underlätta tidig identifiering av elever med särskilda utbildnings- och beteendebehov. Vad är RTI?
Syftet med RTI-initiativet är tvådelat, där det första är tillhandahållandet av högkvalitativa utbildningstjänster och det andra är screening av alla unga elever i allmänundervisningens klassrum. Vad är RTI? Utvecklingen av RTI-initiativet baserades på tidiga erfarenheter av differentierad undervisning som ett alternativ till konventionella metoder. I detta avseende rapporterar Fisher och Frey att "I många skolor är undervisning och tid konstant -- de varierar inte från elev till elev. RTI utformades som ett sätt att uppmuntra lärare att variera undervisning och tid för att skapa en konstant inlärningsnivå", s. RTI-programmet inkluderar också nyckelantagandet... Utbildningsscenario Den inledande konflikten vid Lakeside berodde på den höga avstängningsfrekvensen, och efter sex år i rektorns ordförande, Mr.
Downey var tydligen inte kompetent att rätta till situationen. Downey hade varit i distriktet i 40 år och det är för länge för en administratör att vara uppdaterad med skolor, barn och social dynamik som omger offentliga skolor. Därför kan man lägga skulden på distriktet för att inte ersätta Mr. Downey tidigare med en yngre, mer energisk, mer samtida skicklig individ. Sammanfattning: distriktet var ansvarigt för konflikten. Det här var en upprörande kränkning av dekor och... Instrumentering och material Materialanvändningen som krävs för att genomföra denna forskning och analysera insamlade rådata kommer att vara minimal. En standarddator med tillräcklig och lättillgänglig statistisk programvara som standard SPSS kommer att räcka för både datalagring och analys, och även för mycket av datainsamlingen antas.
Beroende på tillgängligheten till student- och lärares register när korrekt auktorisation från alla relevanta parter har erhållits, kan det vara möjligt att utföra majoriteten av forskningen från denna enda dator. Ett instrument för att kvantifiera uppgifterna i lärares och elevers prestationsrapporter kan eller kanske inte är nödvändigt, beroende på detaljerna i skolans journalföringsstatistik och övergripande system. Om kvantifierad information som speglar den specifika prestandan... Referenser Kaufhold, J. Grundläggande statistik för utbildningsforskning. New York: iUniverse.
Utbildningsforskning: kvantitativa, kvalitativa och blandade tillvägagångssätt. Thousand Oaks, CA: Sage. Smeyers, P. Utbildningsforskning: Bevis, argument och andra resonemang. New York: Springer. Wallen, N. Utbildningsforskning: En guide till processen. Mahwah, NJ: Psychology Press. Mängden information som är tillgänglig för studenter har ökat exponentiellt de senaste åren. Internet är ett brett och stort område av information som många barn inte är utrustade för att navigera i. Nu mer än någonsin behöver eleverna färdigheter att vada genom informationens vatten. Den aktuella uppsatsen syftar till att utforska historien och... Referenser Chapman, C. Internets historia i ett nötskal. Federalt stöd för teknik i K -- 12 utbildning.
Brookings Papers on Education Policy, s. html Koster, R. En teori om kul för speldesign. Scottsdale, AZ: Paraglyph Press. Moore, R. Cyberbrottslighet: Utredning av högteknologisk databrottslighet. Cincinnati, OH: Anderson. Prestigefyllt ledarskapsprogram Skola Varje individ påverkas av kärnvärden som gör det möjligt för honom eller henne att framgångsrikt utvinna mening och betydelse ur livet. Ett antal av mina egna specifika prestationer är direkt relaterade till egenskaper jag har odlat som svar på de värderingar som är viktiga för mig. Dessa egenskaper är de avgörande punkterna för min karaktär och har konsekvent påverkat min inställning till och framgång i att hantera livet självt. Av naturen är jag analytisk, disciplinerad och ansvarsfull, och dessa styrkor har konsekvent tillåtit mig att övervinna hinder och uppnå mina mål.
Min förmåga att använda logik och förnuft för att analysera situationer har spelat en betydande roll i min akademiska prestation och gjort det möjligt för mig att lyckas i ämnen där andra nödvändigtvis inte. Jag har alltid haft benägenheten att söka efter orsaker i relation för att bestämma effekterna de producerar. Ännu viktigare, jag lärde mig på en... Som ett resultat blir det större flexibilitet när det gäller att skapa individualiserade lärandeplaner och isolera bidraget som denna specifika interaktiva teknik möjliggör för att öka elevernas kvarhållning och långsiktigt lärande.
För att göra aktiviteten mer utmanande, uppmuntra dem att skriva utan att stanna i minst fem minuter, öka antalet minuter som de ägnar åt att skriva över tiden. Påminn dina elever om att det inte finns något fel sätt att svara på uppmaningarna och att de helt enkelt borde ha kul och låta sina kreativa sinnen vandra. När allt kommer omkring, precis som idrottare behöver värma upp sina muskler, behöver författare värma upp sina sinnen. Om du letar efter fler skrividéer, prova våra listor med journaluppmaningar eller idéer för att skriva om viktiga personer i historien som Martin Luther King Jr. Dela flipboard e-post. Att skriva uppmaningar för grundskoleelever.
Alla klasser 1:a klass 2:a klass 3:e klass 4:e klass 5:e klass. Av Janelle Cox Janelle Cox. Janelle Cox, M.
No comments:
Post a Comment