Men den religiösa utvecklingen fick inte särskilt stor uppmärksamhet under de tidiga tillväxtfaserna inom psykologin eller skolorna för mänskligt beteende och utveckling. skolkupongfodral First Things: A Monthly Journal of Religion and Public Life Datum: 1 januari, Författare: Uhlmann, Michael M. De har olika betydelser i olika religioner och religion i skolan uppsats anses mycket viktigt av de religiösa individerna och samfunden. Judisk religion även känd som judendom -- Ord: Längd: 6 Sidor Dokumenttyp: Forskningspapper Uppsats: Det moderna samhället fortsätter denna trend och argumenterar för ett problem ur olika perspektiv.
Fördelar med religionsvetenskap i skolan
Religion, politik, filosofi och relationer mellan människor har alltid varit bland de mest entydiga och kontroversiella ämnena. Det moderna samhället fortsätter denna trend och argumenterar för ett problem ur olika perspektiv. Enligt majoriteten av civiliserade stater har alla rätt att tillhöra det religiösa samfund som de anser vara mest acceptabelt för sig själva, och utbildningssystemet bör separeras från religiösa institutioner. Religions- och trosfriheten anges i den 18:e artikeln Uppsats om religion i skolan Förklaring om mänskliga rättigheter. Men där det finns en åsikt är den motsatta alltid närvarande, religion i skolan uppsats. Om du vill försvara din åsikt bör du ta hänsyn till motsatta åsikter genom att analysera dem och motivera din egen åsikt.
I den här artikeln presenteras de grundläggande kraven för denna typ av skrivande så att du kan skriva en bra argumenterande uppsats om religion i offentliga skolor. Dessutom, religion i skolan uppsats, några exempel på uppsatser ges om huruvida elever ska studera religion i offentliga skolor eller inte. Det är uppenbart att en argumenterande uppsats har samma struktur som en uppsats av någon annan typ. Så det är nödvändigt att skriva:. Du kan brainstorma på egen hand om det är värt att undervisa i religion i offentliga skolor eller inte, religion i skolan uppsats.
Alternativt kan du ta hänsyn till följande idéer:. Som vi redan har sagt är huvudsyftet med argumentativ uppsatsskrivning att bekräfta en viss synvinkel. Eftersom denna åsikt per definition är kontroversiell, bestämde vi oss för att visa dig hur man säger att den religionen ska läras ut i skolor i det första uppsatsprovet, och motbevisa denna åsikt i det andra exemplet. De tider då utbildning var religiös är i det förflutna, religion i skolan uppsats. Som ett resultat har vi idag ett själviskt och individualiserat samhälle, där alla skyddar sig själva. Religion ska läras ut i skolan, religion i skolan uppsats, eftersom detta är det enda sättet att återföra de bortglömda moraliska normerna och sanna värderingarna till samhället. Religion är ett sätt att visa våra olikheter genom vår enhet. Människor utövar olika religioner, men de har samma moraliska idéer.
Det är ett sätt att förena grupper av människor globalt, religion i skolan uppsats, utifrån gemensamma värderingar, även om religiösa grupper är olika. Att lära sig religion är ett sätt att lära känna världen. I Finland studerar barn från grundskolan religion utövad i sin familj eller etik, och detta är ett av de mest populära ämnena. Eftersom det inte är många föräldrar som pratar med barn om Gud och religion kan skolan fylla denna lucka. Därmed kommer skolgången att bli mer komplex. Detta är en möjlighet att ge inte bara akademisk kunskap utan också att växa en människa från en person. Sammanfattningsvis bör det sägas att det är nödvändigt att förbereda sig för religionsundervisning i skolor - att lära lärare att översätta de sanna värderingarna och sammanställa läroböcker korrekt. Med detta synsätt har religionen möjlighet att bli ett av de viktigaste och mest favoritämnena.
I de flesta länder är religion skild från utbildning. Detta är ett balanserat beslut, religion i skolan uppsats, som ett civiliserat samhälle innebär varje persons förmåga att göra ett individuellt val och tro på sina värderingar. Religion ska inte studeras i skolan religion i skolan uppsats det strider mot åsikterna i de flesta moderna samhällen och kan leda till fiendskap mellan ungdomar och deras grupper. Vi lever på 2000-talet, när förståelsen av religiositet kritiskt omprövas - nu identifieras den inte med andlighet. Religiöshet är en del av andlighet. Och andligheten är mycket bred; det kallas ofta för hela livet för en person.
Därför bör varje person utveckla andlighet självständigt, religion i skolan uppsats, utan tvångsinflytande och till och med inte under påverkan av vissa religiösa normer. Religion är en inre känsla av att tillhöra vissa värderingar. När vi börjar sända det utanför, där finns det diverse andra tankar, religion i skolan uppsats, då blir personen sårbar. Och det utvecklar inte självförtroende utan lägger till oenighet i tonåren. Om skolan fokuserar på etiken i en viss religion, kommer ämnet mobbning i skolan att fortsätta. För nu kan barnet bli kränkt på religiös grund. Och ur en social synvinkel är det nödvändigt att ena samhället, och inte att utveckla fiendskap.
Som ett resultat kan skolan ge grundläggande kunskaper om världens religioner, peka på deras skillnader, göra en jämförelse av dessa folks traditioner. Detta ska vara en objektiv framställning av bilden, utan prioriteringar och avvikelser. Då kommer barnen i alla religiösa samfund att känna sig bekväma i klassrummet. När det gäller religiös etik är det bättre att utveckla en förståelse för grundläggande mänskliga värderingar som är universella. Här har vi samlat vetenskapliga forskningsartiklar som kan hjälpa dig att utveckla dina egna argument och ge korrekta citat i din argumenterande uppsats. Frågan om behovet av religion och dess studier i skolan kommer att förbli öppen tills religionerna själva existerar, det vill säga under lång tid.
Uppsats om religion i skolan i vilket fall, religion i skolan uppsats, en motiverad uppsats är ett bra sätt att uttrycka din åsikt och underbygga den, samt analysera frågan från en annan vinkel. Domypapers blogguppsatsexempel Argumentativ uppsatsprover om religion i Uppsats om religion i skolan Skolor: Att undervisa eller inte att undervisa? Argumenterande essäprover om religion i offentliga skolor: Att undervisa eller inte att undervisa? Skrivet av Charles Beckman den 4 augusti Så, det finns en nödvändighet att skriva: En introduktion där en student ska peka ut huvudämnet för en pappersbaserad religion i skolan uppsats avhandlingens uttalande.
Titta på hur man skriver argumenterande examensarbeten. Kroppen tre stycken som ett måste, överväg sedan vad som kan läggas till mer där det är nödvändigt att bevisa din tes med starka argument och förklara dem religion i skolan uppsats detaljer. Lär dig hur man utvärderar argumentens giltighet och styrka. En slutsats syftar till att sammanfatta allt ovanstående kort för att övertyga läsaren om betydelsen av att läsa denna uppsats till slutet. Studera guiden för att skriva slutsatser till argumenterande uppsatser. Alternativt kan du ta hänsyn till följande idéer: Topp 5 fördelar med att undervisa religion i offentliga skolor Barn som lär sig religiösa sedvänjor och övertygelser och medvetna om deras vördnad är mer toleranta mot människor runt omkring; Skolbarn som lär sig religion tillämpar mer kritiskt tänkande i frågor om moral.
De lär sig att förstå sina handlingar inte bara utifrån sina egna fördelar utan också utifrån moraliska normer. Det moderna samhället har ett akut behov av att odla moraliska värderingar, tolerans, ömsesidig förståelse och respekt för varandra i den yngre generationen. Klasserna i religion täcker de flesta ämnen som ignoreras i många familjer. Topp 5 nackdelar med att undervisa i religion i offentliga skolor Att undervisa i religion i skolan är ett försök att påtvinga barnet en religiös syn, men inte på kritiskt vetenskapligt tänkande. I en civiliserad stat finns det inga påtvingande av dogmer för någon religion. De flesta moderna människor har en vana att tro inåt, individuellt. Lärare kanske inte kan lära ut grunderna i en viss religion; de kan ha annan tro.
I det här fallet är det nödvändigt att bevara ämnets sekulära natur och att skilja sin egen tro från teoretisk information. Läroböcker kan sammanställas i religion i skolan uppsats predikan och antivetenskaplig stil och uppfyller absolut inte målen. Häftiga dispyter som uppstår under lektionerna i religion kan provocera fram hat och fiendskap bland elever som kan visa sig i aggression. Religion bör läras ut i offentliga skolor Tiderna då utbildning var religiös är i det förflutna. Religion bör INTE läras ut i offentliga skolor I de flesta länder är religion åtskild från utbildning. Aktuella verk du kan använda för att skriva din religionsuppsats Här har vi samlat vetenskaplig forskning religion i skolan uppsats som kan hjälpa dig att utveckla dina egna argument och ge korrekta citat i din argumenterande uppsats.
uppsats om akademiska mål
Det borde vara ett val för religion att vara ett krav. Eleverna ska välja. Flera andra säger nej till dessa lektioner eftersom de inte vill att deras barn ska spendera sin begränsade matte-, läs- och studietid på att diskutera ett ämne som är irrelevant för skolmiljön. När det gäller offentliga skolor tror jag att lära sig religion skulle skapa många konflikter. Vissa föräldrar skulle känna sig kränkta på grund av sin etnicitet, andra skulle inte vilja att deras barn skulle lära sig religion alls. Vissa elever skulle känna att lära sig religion skulle vara ett slöseri med tid.
Också debatten om religion ens verklig skulle göra det svårt ändå att lägga in en skolplan. Vissa människor skulle vilja ha bevis på att religionen till och med är verklig istället för denna låtsasberättelse om en man som räddar oss alla genom att offra sig själv. Vissa föräldrar skulle anta att detta är någon form av manipulation av deras barn som får dem att tro på imaginära figurer, som tomtens tandfen etc. Detta ifrågasätter allt om vad detta land grundades och byggdes på. Vi skulle få en massiv social förändring och barn kommer att uppfostras med att tro att det inte finns någon gud. Det måste finnas religion i offentliga skolor för att vi ska kunna hålla en social ordning år på vägen.
Så vad är skillnaden? Tonen är det som verkligen betyder något: när man undervisar om religion bör man förbli neutral och objektiv, oavsett vilken tro man talar om. Om religion skulle läras ut i skolor borde läraren diskutera både majoritets- och minoritetsreligioner, så att ingen skulle känna sig kränkt. Tal om religiös övertygelse bör byggas upp mycket noggrant: barn och tonåringar är mycket känsliga när det gäller kamrater och offentligt inflytande. Läraren bör inte glömma att det också finns elever som växte upp i familjer utan någon speciell religiös övertygelse. Det är därför sådana ämnen som rådande religiösa övertygelser över icke-religiösa övertygelser eller vice versa är absolut oacceptabla under lektionerna om religion.
Det är välkänt att många religiösa värderingar matchar de sekulära. Det är helt rätt att lära eleverna sådana värderingar som medkänsla, vänlighet, självrespekt och respekt för andra, ärlighet och vänlighet, och det är precis vad lärare har gjort sedan de allra första skolorna dök upp i världen. Samtidigt bör det inte finnas några religiösa lutningar när man lär ut dessa värderingar. USA är det land där varje person har rätt att välja sin egen religion och att leva efter dess normer, och lärare vid offentliga skolor kan inte tillåta sig att påtvinga elever en enda religion, var och en av dem som har en speciell religiös eller icke- religösa övertygelser. Sådana människor håller inte med dem som anser att religion bör tillåtas i skolan av olika anledningar.
Men betyder detta att man kan gå ut på en offentlig plats och säga vad han vill? Det är här den fina gränsen dras mellan religiösa och statliga angelägenheter. Religion bör inte flöda över i den statligt finansierade utbildningen. Religion bör inte tillåtas att undervisas i offentliga skolor eftersom mer kontroverser skulle finnas om religion var tillåten, många offentliga skoltjänstemän vet inte tillräckligt om andra religioner förutom sin egen, och slutligen är det helt enkelt omöjligt att lära barn om alla religioner. Dessa punkter leder alla till slutsatsen att att tillåta religionsundervisning i offentliga skolor bara kommer att skapa ännu fler problem och problem än vad som fanns tidigare.
Det finns redan argument i de offentliga skolorna utan att religion diskuteras. Ju mer man undervisar om religion, desto mer kommer människor att bråka om vad som är sant och vad som inte är sant. Lärarna kan inte tvinga en elev att tänka på ett visst sätt eller tro på en viss religion, utan eleven måste tänka själv och bestämma vad han ska tro och vad han inte ska tro. På grund av de olika tolkningarna av detta ändringsförslag skulle det vara svårt för alla offentliga skolsystem att svara på frågorna: i vilken utsträckning bör religion läras ut om det är tillåtet att läras ut?
Betyder det att ge folket religions- och yttrandefrihet att religion inte ska få läras ut? Eller betyder det att religion till en viss punkt borde få läras ut? Allt beror på varje situation. Men det finns ingen anledning att utsätta barn för att behöva försvara sin tro inför andra som inte tror detsamma som de kanske. Barn ska inte tvingas till argument som de själva inte kan kontrollera. Allt detta för att säga att att tillåta religionsundervisning i offentliga skolor bara skulle leda till fler kontroverser om religion och starten på många argument som kunde ha undvikits. Ett annat skäl till att religion inte bör tillåtas undervisas i offentliga skolor är för att många skoltjänstemän och lärare inte vet tillräckligt mycket om andra religioner än sin egen.
Detta betyder inte att lärare i offentliga skolor inte känner till eller om andra religioner förutom sin egen, utan det är helt enkelt omöjligt att verkligen känna till och förstå varje religion som finns i Amerika, precis som Haynes har presenterat. Detta utdrag definierar tydligt varför att tillåta religion i offentliga skolor leder till problemet med att lärare är okunniga om många religioner. Bara detta borde få folk att tänka två gånger innan de tillåter sina barn att gå i en offentlig skola som tillåter religionsundervisning. En annan fråga är också att varje lärare förmodligen bara kommer att vara väl insatt i sin egen religion. Vad är din personliga åsikt om religion i USA:s skolor och utomlands?
Bidrog myterna till att förtydliga några av frågorna om religion i skolorna? Är du för eller emot religion i skolsystemet? Religion är ett individuellt val, inte ett allmänt. Så tänk om. Kom ihåg: Detta är bara ett exempel från en studiekamrat. Från 3 timmars leverans. Tyvärr är kopiering inte tillåten på vår webbplats. Vi kommer då och då att skicka dig kontorelaterade e-postmeddelanden. Denna uppsats är inte unik. Tyvärr, vi kunde inte parafrasera den här uppsatsen. Våra professionella skribenter kan skriva om det och ge dig ett unikt papper. En ändring för att skydda religiösa uttryck på offentliga platser, särskilt i offentliga skolor, infördes för kongressen efter att republikanerna vunnit majoriteten i båda kamrarna eftersom de flesta amerikaner som inte är för att förbjuda religion från offentliga skolor är republikaner.
Detta ändringsförslag, som för närvarande är i kongressen, har ännu inte antagits, men övervägs fortfarande. Införandet av vissa religiösa klubbar och aktiviteter som har varit tillåtna i offentliga skolor i åratal ifrågasätts nu på grund av att debatten om religion i skolor är grundlagsstridig. Klubbar och aktiviteter som, See You at the Pole och Fellow Christian Athletes FCA , är religiösa högtider där elever och deras kamrater kan träffas och öppet uttrycka sin religiösa övertygelse och be tillsammans eller individuellt. För närvarande är sådana sammankomster, som sker utanför skoltid, konstitutionellt sunda Morse, et al. The Equal Access Act som antogs i Fortsätt läsa den här uppsatsen Fortsätt läsa.
Växla navigering MegaEssays. Sparade uppsatser. Ämnen i papper. Exempel uppsatser. Religion i skolan. Fortsätt läsa den här uppsatsen Fortsätt läsa Sida 1 av 7. Nästa sida.
No comments:
Post a Comment